Wraz z internetem gry wideo stały się naprawdę częścią codziennego życia wielu ludzi. Nie tylko istnieją różne konsole do gier wideo, ale istnieje również wiele gier wideo, które są oferowane. Od gier fabularnych do gier wojennych, gier wyścigowych, a nawet gier edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci, gra wideo ewoluowała w coś naprawdę wielkiego.

Gry wideo są od dziesięcioleci, ale wraz z postępem technicznym, złożoność gry wideo naprawdę wzrosła i stała się czymś, co nigdy nie myśleliśmy, że możliwe. Ze względu na złożoność współczesnej gry wideo, testy gier wideo stały się niezwykle ważne. Ten artykuł bardziej szczegółowo opisze rolę testera gier wideo. Deweloperzy chcą mieć pewność, że po wydaniu gry jest bardzo mało błędów, i jest to jeden z powodów, dla których rola testera gier wideo stała się tak ważna. W przeszłości, testowanie gier wideo wymagało zazwyczaj nie więcej niż jednej do dwóch osób, ponieważ, po prostu, gry nie były zbyt skomplikowane.

Jak zostać testerem gier?

W przypadku niektórych gier, testerzy nie byli nawet potrzebni, ponieważ osoby odpowiedzialne za programowanie gier mogły robić testy samodzielnie. Jednak obecnie, testowanie gier wideo jest bardzo popularne, a firmy często szukają testerów, którzy mogliby znaleźć błędy w projekcie gry. Firmy starają się stworzyć pulę ludzi, którzy są odpowiedzialni za ocenę i zapewnienie jakości. Testowanie gier wideo często odbywa się zanim gra zostanie nawet umieszczona w trybie alfa lub beta, pomimo tego, co wiele osób myśli.

Na czym polegają testy gier wideo? Testy gier wideo wymagają dużego doświadczenia w ich programowaniu, cierpliwości i prawdziwej dbałości o szczegóły. Ideą stojącą za testowaniem gier jest znajdowanie i rozwiązywanie błędów zanim gra trafi na półki sklepowe. Istnieje wiele rodzajów testów, od testów zgodności, poprzez testy funkcjonalności i kompatybilności, aż po wiele innych. Proces testowania gier wideo jest bardzo podobny do procesu testowania oprogramowania.

Sztuczna inteligencja: czwarta rewolucja przemysłowa

Pierwszym krokiem jest przyjrzenie się projektowi gry i zidentyfikowanie każdego rodzaju zachowania programu, które jest nieprawidłowe. Takie zachowanie nazywane jest błędem. Po zidentyfikowaniu zachowania, tester następnie zgłasza błąd poprzez system śledzenia błędów, który tworzy raport błędu, jak również sposób jego odtworzenia.

Czasami w czasie rzeczywistym wideo z błędem jest również przesyłane przez system. Kiedy błąd jest zgłaszany i przechowywany w systemie, deweloper, który jest za niego odpowiedzialny, patrzy na problem. Na przykład, do poprawienia błędu graficznego potrzebny jest artysta z gry. Gdy błąd zostanie naprawiony, tester gier wideo przetestuje grę ponownie, aby upewnić się, że programowanie gry jest nienaruszone i że błąd już nie istnieje. Oczywiście, czasami niektóre z błędów zgłaszanych podczas testowania gry wideo nie są do końca błędami. Czasami są one po prostu ignorowane, podczas gdy inne nazywane są NAB, a nie błędem. Ale jedno jest pewne: zanim gra wideo trafi na półki w Twoim lokalnym sklepie z grami, przeszła już odpowiednie testy gier wideo. Dzięki temu masz pewność, że kupowana przez Ciebie gra jest aktualna, działa poprawnie i nie zawiera błędów.